ico_home.gif, 888B Honlap   ico_kontakt.gif, 66B Elérhetőségek    ico_mapa.gif, 68BOldaltérkép

EURÓPA LEGNAGYOBB ZÖLDSÉGSPECIALISTÁJA

talíř

Miért fontos a zöldség mindenki, de legfőképp a gyerekek számára?

A zöldség a gyerekek egészséges táplálkozásának alapvető szereplője. Számos olyan értékes anyagot tartalmaz, mely a gyerekek szervezetének növekedéséhez és egészséges fejlődéséhez kifejezetten szükséges. A zöldségekben jelentős mennyiségű rost található, bizonyos fajtákban értékes fehérjéket is találunk. Kiemelkedően fontos a zöldségekben található vitaminok, ásványi anyagok, növényi eredetű színezőanyagok sora, melyek nagyon jó hatással vannak az egészségre és fogyasztásuk hozzájárul bizonyos civilizációs betegségek (rák, szív- és érrendszeri betegségek) megelőzéséhez. Zöldséget fogyasztva a szervezetbe jelentős mennyiségű vizet is juttatunk, mivel egyes zöldségek akár 70 - 95 % vizet is tartalmaznak. Magas rosttartalmuknak köszönhetően a zöldségek fogyasztása az elhízás megelőzésének egyik fontos eszköze.

A vitaminok közül a zöldségek elsősorban béta-karotint (A vitamin elővitaminja) tartalmaznak, mely megtalálható a sárgarépában, paradicsomban, spenótban, brokkoliban vagy kelkáposztában. Továbbiakban tartalmaznak B1 vitamint (a borsó, hagyma, torzsás zöldség, paradicsom, spenót), B2 vitamint (spenót, hüvelyes zöldbab, borsó, karfiol), B6 vitamint (borsó, kelkáposzta, paradicsom), C vitamint (paprika, petrezselyem, kelkáposzta, karalábé, karfiol, leveles zöldség, zöldlevelek), K vitamint (leveles zöldség), folsavat (spenót, karfiol, petrezselyem). Mivel a vitaminok hőérzékenyek, főzzük minél rövidebb ideig a zöldségeket, hogy minél inkább megmaradjanak bennük a vitaminok. Léteznek zsírban oldódó vitaminok is, pl. a béta-karotin, melyeket a megfelelő feldolgozás, például rövid ideig tartó párolás, a szervezet által jobban felhasználhatóvá tesz.

Az ásványi anyagok közül a zöldségekben sok a magnézium (leveles zöldség, petrezselyem, spenót, karalábé, borsó, paradicsom), kén (torzsás zöldségek, hagymafélék), kalcium (leginkább a petrezselyemben, sárgarépában, káposztában és spenótban), vas (póréhagyma, spenót, petrezselyem, zeller, karalábé), réz (zöldborsó, paprika, spenót), mangán (leveles zöldségek) található.

A gyerekkorban kialakult helyes táplálkozási szokások képezik a jó egészség alapját, hozzájárulnak számos öregkori betegség megelőzéséhez. A gyerekkori elhízás miatt is fontos, hogy a gyerekek hozzászokjanak a rendszeres és bőséges zöldségfogyasztáshoz. A 4 és 10 év közötti gyerekek naponta legalább háromszor zöldséget kellene fogyasztaniuk, a 11 és 15 év közöttiek legalább napi négy alkalommal, de inkább ötször (1 adag/alkalom kb. 60 – 90 g zöldséget jelent). Fontos, hogy minél többször fogyasszunk zöldséget naponta. Nemcsak a friss, de a főtt, párolt zöldségek fogyasztása is hozzájárulnak az egészségünk megőrzéséhez.


kluk
holky
kluk

Copyright © BONDUELLE Central Europe Kft.