ico_home.gif, 888B Honlap   ico_kontakt.gif, 66B Elérhetőségek    ico_mapa.gif, 68BOldaltérkép

BONDUELLE - EURÓPA LEGNAGYOBB ZÖLDSÉGSPECIALISTÁJA

talíř

Hány adag zöldséget fogyasszunk naponta? Hogyan készítsük el?

A vitaminokon és az ásványi anyagokon kívül a zöldségek rostokban is gazdagok. Ezen kívül laktatóak, ugyanakkor az energiatartalmuk alacsony.

Naponta néhány adag fogyasztása ajánlott belőlük. A zöldségek nemcsak nyersen, hanem párolva, főzve is jótékony hatással vannak az egészségünkre.

Igaz ugyan, hogy a nyers zöldségben több vitamin van, mint az elkészített zöldségekben, de léteznek olyan vitaminok ill. provitaminok, melyekre a hőkezelés jó hatással van, mivel elősegíti a vitamin felhasználhatóságát a szervezet számára.

Ilyen például β-karotin – az A-vitamin provitaminja. Sárgarépa saláta készítésekor ajánlatos a sárgarépát egy kanál olajon megpirítani. Ugyanez érvényes a β-karotint és egyéb karotinokat tartalmazó egyéb zöldségfajtára is (paradicsom, spenót, brokkoli, borsó, kelkáposzta); ezeknél a rövid hőkezelés nagyobb mennyiségű karotin felhasználását teszi lehetővé a szervezet számára.

A hőkezelés során az ásványi anyagok nagy része megmarad.

Friss zöldségekből a hagyományos zöldségsalátákon kívül készíthetünk zöldségnyársakat, falatkákat stb.

Nem könnyű feladat meghatározni egy adag zöldség mennyiségét, de azt gondoljuk, hogy egy adag zöldség megközelítőleg egy közepes nagyságú paprikának, egy teáscsésze párolt zöldségnek, vagy 1 pohár zöldséglének felel meg. Kisebb gyermekeknek körülbelül 150-200 g (2-2,5 adag), iskoláskorú nagyobb gyermekeknek 300 g, azaz 3,5 adag zöldséget kell elfogyasztaniuk naponta. .

A hüvelyesek (borsó, bab, lencse, csicseriborsó) növényi fehérjék, vitaminok, ásványi anyagok és rostok forrásai, melyeket minimum 2 alkalommal ajánlott beépítenünk az étrendünkbe. Időnként húspótlóként is fogyaszthatunk hüvelyeseket, egy adag húsnak (60 g) kb. 5 kanál főtt hüvelyes felel meg.

Kisgyermekeknél legyünk körültekintőek a hüvelyes zöldségekkel, mivel puffadást okoznak. A magas rosttartalom miatt ajánlott nekik inkább krémleveseket készíteni sárgaborsó- vagy lencsefőzelék helyett.


kluk
holky
kluk

Copyright © BONDUELLE Central Europe Kft.